Tack vare teknikutvecklingen skapas praktiska verktyg som kan användas för att planera marknadsföringsaktiviteter. Ett exempel är 3D-visualisering som gör det möjligt för företagare att bättre förstå utseende, proportioner och funktionalitet hos designade produkter genom att ta fram en tredimensionell bild. Det är inte konstigt att denna metod har blivit ovärderlig i beslutsprocessen vid köp av både modernt PS/Display reklammaterial och traditionella wellpappförpackningar.

Vad är 3D-visualisering?

Koncept som skapas med 3D-visualisering kallas produktrenderingar där varje koncept visas i form av en kropp som lätt kan manipuleras. Det betyder att produkten med hjälp av verktyget kan bl.a.:

Visualiseringar publicerade på din webbplats gör det möjligt för konsumenter att se varje detalj, vilket kommer att ha en positiv effekt på deras beslut angående köp av en specifik produkt. Användningen av verktyget är en gest mot de kunder som vill vara säkra på den övergripande kvaliteten av tillbehören de köper. Genom att lägga fokus på detaljer är varje projekt välarbetad, vilket ökar försäljningen och minimerar antalet potentiella returer.

Enklare design med 3D-visualisering

När det gäller reklammaterial möjliggör modern 3D-visualisering att exakt anpassa designen efter individuella behov. På BoxPro kan du enkelt experimentera med olika former, färger och grafiska element — till exempel på en wellpappförpackning — vilket resulterar i perfekt designade prototyper och produkter tillverkade med känsla för detaljer, vilket har en positiv effekt på effektiviteten hos reklamkampanjer. Dessutom kan du med 3D-visualisering undvika potentiella designfel, vilket sparar ekonomiska resurser och tid innan produktionen startar.

Genom 3D-visualisering kan du se hur wellpappförpackningar kommer att se ut i verkligheten under ett evenemang eller på butikshyllan. Företagare kan anpassa färger och ljuseffekter för att se hur förpackningar kommer att se ut under olika förhållanden. Det gör att du kan anpassa deras design till din marknadsföringsstrategi och ta hänsyn till de element som drar till sig konsumenternas uppmärksamhet. Detta moderna verktyg gör det dessutom möjligt att optimera strukturen för prototypen med avseende på praktiskhet, funktionalitet och säkerhet under transport.

Varför är det bra att använda 3D-visualisering?

De viktigaste faktorerna som påverkar köpbeslut är pris och förpackning. Lägg särskilt märke till det senare eftersom kunderna är villiga att betala lite mer för en attraktivt presenterad produkt. Inget varumärke kan gå mot slarvighet och därför hjälper 3D-visualiseringstjänsten dig att snabbt och effektivt designa unika förpackningar, klara för omedelbar marknadsföring, där du på lika kort tid kommer att få försäljningsvinster. Kom ihåg att en attraktiv förpackning måste:

Välj modern 3D-visualisering

Glöm inte ovanstående punkter och använd 3D-visualisering — ett nyckelverktyg som stödjer beslutsprocessen vid köp av reklammaterial och wellpappförpackningar. Det ger företagare möjligheten att visuellt bedöma produkter innan de tillverkas, vilket resulterar i effektivare marknadsföringsstrategier och sparar värdefulla resurser. På lång sikt kommer användningen av 3D-visualisering att bidra till att bygga upp en positiv bild av ditt företag genom att tillhandahålla detaljerade visualiseringar av de produkter du erbjuder, vilket kommer att öka kundernas förtroende och lojalitet gentemot varumärket. På så sätt blir verktyget ett strategiskt inslag i processen att skapa inte bara sortimentet, utan även varumärket.